Riffel-sektionen

Om sommeren skyde vi om onsdagen på Skydebane Vest. Vi skyder kaliber .22 riffel på 50 meterbanen. På _dage skyder vi på 200m banen med den store kaliber 6,5x55.

Om vinteren skylder vi kun kal.22 på 15 meters indensdørsbane i kælderen under Reerslev Skole. Vi skyder på onsdage.

Vi deltager i forskellige turninger under DGI. Få mere information her: www.dgi-skyd.dk

PRESSEMEDDELELSE

Reerslev Skytteforening får støtte til indkøb af nye rifler.

Med støtte fra DIF og DGIs foreningspulje og Høje Taastrup Kommunes Folkeoplysningsudvalg kan Reerslev Skytteforening nu sætte gang i indkøbet af 10 nye rifler til udlån i foreningen.

Reerslev Skytteforening har fået bevilget 30.000 kr. i støtte fra DIF og DGIs foreningspulje og godt 34.000 kr. fra Høje Taastrup Kommunes Folkeoplysningsudvalg. Med bevillingen kan Reerslev Skytteforening indkøbe 10 nye og tidssvarende rifler til den ugentlige træning samt deltagelse i diverse divisionsskydninger.

Henrik Pangel (formand) og Helge Johnson (kasserer) ser især frem til at Reerslev Skytteforening kan tage de nye rifler i brug. Vi har nu fået politiets godkendelse. Riflerne bliver afhentet onsdag den 8. januar 2020. Senest efter jul kan vi byde såvel gamle som nye medlemmer velkommen til en spændende sport med nye og tidssvarende rifler. Husk skydning er en sport for hele familien.

Reerslev Skytteforening holder til under Reerslev Skole, Tingstedvej 40. Følg den asfalterede sti fra parkeringspladsen ved Reerslev Skoles SFO og du står snart ved nedgangen til skytteforeningen.

Støtter foreningsidrætten med 44 mio. kr. årligt

Reerslev Skytteforening har modtaget bevillingen på 30.000 kr. fra DIF og DGIs foreningspulje, der årligt uddeler ca. 44 mio. kr til projekter i idrætsforeninger. DIF og DGIs foreningspulje kan støtte lokale projekter i idrætsforeninger, f.eks. til medlemsrekruttering, udvikling af nye aktiviteter eller løft af trænerkompetenser. Puljen kan søges om op til 300.000 kr., men langt størstedelen af puljens bevillinger ligger mellem 10.000 og 30.000 kr.

Puljens midler kommer fra de såkaldte "spillehalsmidler", som Venstre, Liberal Alliance, Det Konservative Folkeparti, Socialdemokratiet, Dansk Folkeparti, Radikale Venstre og SF har afsat til støtte for det frivillige foreningsliv i Danmark.

Om DIF og DGIs foreningspulje

" Alle idrætsforeninger kan ansøge puljen
" Puljen søges via Centralt Foreningsregister på www.medlemstal.dk
" Mere information og retningslinjer for puljen findes på DIF og DGIs hjemmesider